Hoppa till sidans innehåll

Dags för årets roligaste tävling!

18 FEB 2018 16:13
Som föregående år kommer vi anordna en egen tävling på hemmaplan och vi behöver er hjälp! I år äger den rum 28 -29 April. Vi är I stort behov av hjälp av föräldrar och spelare, för att kunna ro tävlingen i land och upprätthålla en hög kvalite.
  • Skapad: 18 FEB 2018 16:13

Allt ideellt arbete som läggs ner under tävlingen bidrar till att vi kan hålla en hög standard på vår tävling som kan generera ett ekonomiskt överskott, som kommer väl till pass i vår verksamhet för att vi ska kunna:

 

- Arrangera träningsläger för klubbens spelare

- Bekosta ungdomarnas tävlande

- Hålla träningsavgifterna på acceptabel nivå

- Arrangera klubbmästerskap, avslutningar och andra aktiviteter

 

Vi hoppas att föräldrar och spelare inte ser det som ett tvång att hjälpa till (för något sådant finns inte), utan vi hoppas att ni istället ser det som en chans för oss alla att hjälpas åt att skapa bra förutsättningar för Christianstad BMK att utveckla vår verksamhet för såväl spelare, ledare och föräldrar.

 

Nytt för i år är att tävlingen även arrangerar nybörjarklasser vilket innebär att alla klubbens medlemmar oavsett tävlingsvana kan delta.

 

I och med att tävlingen hålls i slutet av april är det nu hög tid att börja se över hur många det är som kan hjälpa till under tävlingshelgen och därför skulle vi nu behöva veta vilka som kan hjälpa till och när.

 

Vi tänker oss ca 3-timmarspass på lördag och söndag med tiderna:

08:30-12:00,

12:00-15:00

15:00-18:00 (Tiderna är för tillfället ungefärliga då allt beror på antalet deltagare men dessa tider är grundtanken). På söndagen innebär sista passet mestadels att hjälpa till att plocka undan i såväl kiosk som i hallarna.

 

 

Under tävlingen finns det många olika uppgifter som man kan hjälpa till med och inget är för avancerat eller kräver förkunskaper, så man behöver inte tveka ifall man är osäker på om man kan bidra med något.

Ingen kan bidra med allt, men alla kan vi bidra med något!

 

Det vi behöver hjälp med är att stå I kiosken samt hjälpa till i olika sekretariat (man sitter minst 2 stycken vuxna varav en som suttit där tidigare och vet hur det går till). I sekretariaten I A-hall och D-hall ropar man upp matcher utefter en färdig lista på datorn, knappar enkelt in resultaten från de färdigspelade matcherna samt ser till att där finns bollar framme till spelarna. Med andra ord krävs inga specifika badmintonkunskaper för att sitta i dessa två sekretariat. Skulle det dyka upp frågor hänvisas man till huvudsekretariatet där vi som ansvarar för tävlingen sitter.

 

Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få och skulle behöva att ni meddelar Tina på telefon 070 604 95 42 eller mejl This is a mailto link om vilket eller vilka pass man kan ställa upp och hjälpa till, senast 31 Mars. När bemanningsschemat är klart (ca 2 veckor innan) lägger vi upp det på hemsidan där ni kan gå in och bara bekräfta att ni kan och har sett det.

 

Det finns även en möjlighet för företag att sponsra klubben i tävlingen och bli bansponsor. Detta innebär att man får en bana i arenan under 2 dagar och den döps till företagsnamnet eller önskat namn. Företagets namn ropas upp i samband med varje matchstart på aktuell bana och får möjlighet att sätta upp reklam i anknytning till bana och hall efter överenskommelse. Vi kommer även att göra reklam för företaget på sociala medier och utskick. Har ni ett företag eller kontakter med företag som kan vara intresserade så hör av er till This is a mailto link



Med förhoppning om en lika framgångsrik tävling som föregående år!

/ Tina och Jill, bemanningsansvariga för SRCC 2018

 

 

 

Skribent: Kristina Fredlund
Epost: Adressen Gömd

 

 

 

t-vlingskalender-01

 

Tack till våra sponsorer!

 

 Sportringen_Logo_Red_ne328-300x181

 

 Logga Wikan Personal

 

  

 

 ABK  

 

lf

 

 

Postadress:
Christianstads BMK - Badminton
Martin Holmén, Rödaledsvägen 44
29144 Kristianstad

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info